det dagliga brödet

Idag bakade vi bulla jag och grabben och han var så uppspelt och glad för detta så han fick ju så klart vara med och knåda och kavla och fylla, jag tänkte ju att det är väll bra för självkänslan att man duger till att baka och hjälpa till.
 Men när vi skulle knåda degen så fick jag ta över eftersom han inte knådade ordentligt, när det skulle kavlas var jag ju där förstås och påpekade att det ska kavlas mer avlångt så jag tog över där, och sen när kanel och socker skulle på så vart det ju så klart samma visa där. Hade nu detta varit för hemmabruk så hade jag ju inte brytt mig så mycke om det estetiska i baket men bullarna ska ju bjudas på årsmötet på lördag och där är det bara tanter över 70 som inte gör något annat än bakar, så människa som man är så undrar man ju vad andra ska tycka om ens underverk.
 .
Förlåt andreas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0