En liten bit av himelen

Dessa heta dagar för mig tillbaka när man var ung och var hos pappa i Harads, knappt hade man hunnit kliva upp ur sängen ätit frukost sprungit till mattias nerför grusvägen så var vi nere i luleälv, det enda som kunde dra oss därifrån var hungern som sög i magen vid tre tiden, våra dagar vid stranden innehöll bad, fiske,simma ut till gräsön, fånga snorgärs i hinkar och jaga bort hans storebror, janne och peter som alltid retade oss att vi var ihop vilket vi absolut inte var.
 När åren gick och man blev äldre så for jag ut ensam med båten och meta mitt i natten och bara njöt av den underbara soluppgången över berget och grilla korv vid bryggan i sin egen tystnad förutom anden med sina ungar som simmade runt bryggan som ett rep efter varandra.

Harads badstrand         liknande bryggaharadsbron  

När jag blir miljonär ska jag köpa mig en bit av edens lustgård i västbolandet, bodträskfors, Harads och LEVA

Kommentarer
Postat av: Carina

Ja du, det låter underbart! :)

2009-06-27 @ 13:18:14
URL: http://kaija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0